Pages

2 Apr 2008

Ayuh Mahasiswa Kita Bangkit dari Tidur yang Panjang....

Salam mahasiswa...

Sekali lagi dunia Islam gempar..Kali ini al-Quran menjadi tumpuan dunia lagi. Belanda bakal menerima akibatnya atas pengeluaran filem oleh soeorang individu yang tidak bertanggungjawab. Ini adalah antara usaha-usaha Barat dalam memburukkan Islam dan merendahkan martabatnya sedangkan Allah telah menyatakan dengan jelas bahawa tidak akan ada agama lain di sisiNya kecuali agama Islam.

Apa yang bakal berlaku kepada Belanda(Holand) bergantung pada kesedaran umat Islam dunia ketika ini. Timbul persoalan, di mana peranan mahasiswa Islam dalam duduk perkara ini? Adakah kita masih berada dalam keadaan selesa dan enak dibuai mimpi-mimpi indah ketika dunia Islam diserang di setiap genap penjuru?Tepuk dada dan tanya iman kita masing-masing. Di akhirat nanti kita akan dipersoalkan tentang pekerjaan kita di dunia ini. Bila Allah persoalkan kita "Di manakah kamu ketika agamaKu dihina oleh kafir musyrikin?". Adakah anda akan menjawab "Kami busy ngan study dan assignment kami"? Atau anda akan menjawab "Kami tidak tahu tentang hal itu"? Sama-sama kita fikirkan.

Malam semalam (31/03/2008) bertempat di hadapan Dewan al-Ghazali, MSI beberapa pimpinan utama persatuan-persatuan Islam di UTM dengan MT MPP telah mengadakan satu mesyuarat bagi membincangkan tentang isu penghinaan terhadap agama Islam ini oleh Geert Wilders. Mesyuarat ini juga melibatkan beberapa pengerusi Jawatankuasa Kolej Mahasiswa yang berminat untuk turut terlibat dalam menzahirkan pendirian kita berhubung perkara ini. Terima kasih saya ucapkan atas sokongan sahabat-sahabat yang terlibat. Diharapkan agar apa yang kita rancang ini menjadi jawapan di akhirat kelak dalam membela agamaNya.

Maka, suka untuk saya menyeru pada yang sedar untuk kita sama-sama kejutkan kawan-kawan kita yang sedang lena. Bangkitlah dari tidurmu wahai bakal intelektual Islam! sama-sama kita bangkit untuk bersuara agar agama yang kita anuti dan sayangi ini tidak akan dipijak sewenang-wenagnya lagi pada masa akan datang. Boikot BELANDA!!!!!!






No comments:

Total Pageviews