Pages

27 Sept 2007

Salam perkenalan..

Assalamualaikum..

Pertama-tama dan selama-lamanya, saya ingin memanjatkan seinfiti kesyukuran pada Allah SWT kerana masih memberi ruang dan peluang kepada saya untuk mengecapi nikmat sebagai umat Islam. Selawat dan salam ke atas junjungan kekasih Allah, Nabi Muhammad SAW dan para sahabat baginda. Tanpa usaha dan perjuangan Rasullah dan para sahabat, kita tidak akan dapat menikmati 2 nikmat yang paling besar Allah anugerahkan kepada hambaNya iaitu nikmat Iman dan nikmat Islam.

Salam perkenalan dan salam perjuangan. Sudah menjadi adat bila bertemu, kita perlu saling mengenali. Sebagai permulaan pada blog ini, adalah menjadi kemestian pada saya untuk mentaaruf diri saya serba sedikit agar saudara/i dapat mengenali siapa diri saya ini.

Nama diberi Tuan Ahmad Zahidi Tuan Abdul Rahman, merupakan pelajar tahun 3 Sarjana Muda Mekanikal di Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, Universiti Teknologi Malaysia. Dilahirkan dalam keluarga sederhana di kampung. Medapat pendidikan awal di Sek. Keb. Getang, Hulu Terengganu kemudiannya menyambung pelajaran ke SMKA Durian Guling, Marang Trg. Selepas mendapat keputusan yang baik dalam PMR, saya telah ditawarkan ke SMAP Labu, Negeri Sembilan. Seterusnya, berbekalkan SPM yang diperoleh saya diterima masuk ke Kolej Matrikulasi Kedah, Changlun dalam aliran Fizikal. Setelah tamat pelajaran di sana, saya mendapat tempat di UTM tercinta ini. Begitulah serba sedikit latar belakang pelajaran saya.

Saya baru sahaja berjinak-jinak dengan dunia blogspot ini. Saya melihatkan ini adalah saluran yang terbaik bagi saya untuk lebih mendekati lagi rakan-rakan di sekitar kampus. Semoga dengan adanya interaktif antara kita akan mengeratkan lagi silaturahim yang terbina.

No comments:

Total Pageviews