Pages

30 Sept 2007

Mahasiswa dan kempen

salam mahasiswa kepada sahabat-sahabat sekalian,

Alhamdulillah sekali lagi kita dipertemukan oleh Allah dalam alam maya ni. Moga-moga pertemuan ini dapat memberi sesuatu input bukan sahaja kepada sahabat-sahabat bahkan kepada diri saya sendiri.

Dalam kita sibuk untuk berkempen pada Pilihan Raya Kampus(PRK) kali ini, pelbagai perkara telah berlaku di dalam mahupun di luar negara. Negara baru-baru ini telah digemparkan dengan pembunuhan kejam seorang budak perempuan yang di temui dalam beg sukan di Petaling Jaya. Saya yakin bahawa sahabat-sahabat juga mengikuti perkembangan kes pembunuhan kejam ini dari semasa ke semasa.

Dan, sehingga kini polis masih lagi tercari-cari siapakah pembunuh yang tidak berperikemanusiaan ini sehingga PDRM terpaksa menggunakan khidmat makmal FBI di USA bagi memperkukuhkan bukti yang sedia ada. Bukan itu sahaja, dilaporkan bahawa 2 agen FBI diterbangkan khas yang akan bekerjasama dengan PDRM dalam menyelesaikan misteri ini.

Terbaru, seorang wanita warga Indonesia telah ditahan untuk membantu siasatan dan didapati pengsan di mahkamah. Suspek dikatakan telah menelan bukti yang berupa SIM kad bagi menghilangkan bukti.

Sahabat-sahabat sekalian, kita lihatlah betapa parahnya dan kroniknya 'penyakit' yang telah melanda masyarakat Malaysia kini. Dan kita kena ingat ini adalah petanda-petanda dunia akhir zaman yang telah dinyatakan oleh Baginda Rasullah S.A.W. lebih 1400 tahun dahulu. Mahu tak mahu hanya satu sahaja ubat yang dapat mengembalikan keamanan negara kita yang tercinta ini iaitu apabila kita kembali mengamalkan Islam dengan sebenar-benarnya.

Akhir kalam untuk kali ini, saya berharap agar para mahasiswa/i UTM dapat membuat keputusan yang terbaik dalam PRK kali ini. Hala tuju kepimpinan MAHASISWA UTM terletak dalam genggaman tangan anda semua. Salam mahasiswa.

No comments:

Total Pageviews