Pages

15 Jan 2008

Kursus Asas Pidato Buat Pimpinan Mahasiswa

Salam mahasiswa sahabat sekalian,
Masa seminggu dalam tahun baru berlalu dengan begitu pantas. Di sana sini Biro kerohanian JKM giat untuk mengadakan sambutan Maal Hijrah dan "pesta bubur asyura". Dalam diam-diam hampir seminggu saya meninggalkan antara tarikh yang bermakna dalam hidup kita selaku manusia dan khalifah/pemimpin.

Selaku pemimpin mahasiswa saya merasakan asas untuk berucap di hadapan umum amatlah penting. Bab kata pepetah "pemimpin tanpa kata-kata umpama pahlawan tanpa senjata". Terima kasih atas peluang yang diberikan, saya dapat belajar banyak perkara dalam kursus ini. Tunjuk ajar yang diberikan oleh Dato' Syed Ahmad Syed Samsuddin Al-Saggof cukup bererti kepada kepimpinan MPP sesi kali ini. Semoga ilmu yang diperoleh akan dimanafaatkan sebaik mungkin dalam kepimpinan.
Bersama pengarah program

Tahniah kepada sahabat-sahabat JKM yang bertungkus lumus dalam memeriahkan sambutan Maal Hijrah di UTM. Hari ini, 20hb Januari 2008, Kolej 16&17 dengan kerjasama KDSE dan KTGB berjaya menganjurkan program "Sinar Muharam" mereka. Saya sempat untuk turun menjengguk sahabat-sahabat kita di tapak memasak bubur asyura. Kelihatan agak meriah dengan hilai tawa dan telatah penghuni kolej. Turut disertai oleh pengetua-pengetua kolej yang tak melepaskan peluang untuk bersama pelajar. Tahniah diucapkan kepada pengetua kolej yang terbabit.

No comments:

Total Pageviews