Pages

10 Jul 2008

Pemergian Nenek Tercinta Membawa Seribu Satu Kenangan...

1 Julai 2008 ketika senyum adik-adik yang baru melangkah masuk ke taman ilmu ini masih lagi segar, masih lagi melekat pada bibir mereka, DIA datang menjemput kembali nenekku ke pangkuanNya. Dalam keadaan agak sukar untuk menerima kenyataan ini, hati ini harus pasrah dengan ketentuanNya. Nenek ku milikNya. Kita semua adalah milikNya dan nyawa kita adalah pinjaman daripadaNya.

Apa pun yang berlaku, hidup ini kita harus diteruskan. Yang telah pergi tidak akan kembali lagi. Yang mampu aku lakukan adalah mendoakan kesejahteraan arwah di sana, tempat yang bakal menempatkan sekalian insan termasuklah diri kita yang kerdil ini. Seminggu ku tidak melihat blog ini, kadang-kadang formal dan kadang-kadang santai pengisinya ku rasakan. Inilah target ku untuk blog yang tidak seberapa ini. Terima kasih pada sahabat yang melawat.

Terasa satu kerugian dalam diri ini bila Minggu Haluan Siswa sesi ini tidak dapat ku tempuhi sehingga ke akhirnya. Sekembalinya aku ke kampus, pelbagai cerita-cerita indah dan manis telah mereka ciptakan ketika ketiadaanku. Yang paling penting, segala keperluan adik-adik freshies dalam persediaan untuk menempuhi alam kampus ini diharapkan dapat dibekalkan sedikit sebanyak sepanjang MHS ini berlangsung. Mesti penatkan uruskan PTPTN adik-adik baru ni? Moga adik-adik ini berterima kasih atas pengorbanan yang dilakukan oleh abang-abang dan akak-akak agen kita di semua kolej.

InsyaAllah, post yang akan datang bakal diserikan dengan wajah-wajah gembira adik-adik freshies sepanjang MHS melalui lensa kemeraku. Anda adalah harapan baru yang bakal menjadi inspirasi baru kepada UTM tercinta kita ini.

No comments:

Total Pageviews