Pages

15 Oct 2008

Salam Muhasabah....

Cukup menyedihkan. Bila lewat pagi Isnin yang lepas (13hb Okt 2008) apabila penulis dan sahabat penulis pergi ke arked Kolej 9 untuk bersahur, kami terkejut bila melihat beberapa pelajar perempuan berpakaian basah keluar daripada kolam sementara untuk permainan bola air sempena GEMPAK. Mereka menuju ke arah kolej 9, melintasi jalan tanpa rasa segan silu.

Cukup GEMPAK penulis rasakan. Rupa-rupanya mereka baru saja selesai bersukan air bersama beberapa orang pelajar lelaki. Ketika itu jam menunjukkan pukul 2.15 pagi!!!! Persoalan bertubi-tubi timbul dalam benak pemikiran penulis. Sampai tahap ini ke pelajar UTM kita? Lelaki dan perempuan bercampur dalam keadaan pakaian basah di dalam satu kolam. Kolam yang siangnya digunakan untuk permainan satu gander sahaja tapi malamnya pelajar bebas untuk sesiapa sahaja menggunakannya.

Penulis agak terkilan dengan pihak penganjur yang terlepas pandang akan isu ini atau pun buat-buat 'tak tengok'. Apa pun kita dah besar panjang, dah matang, dah masuk U pun. Tau mana halal haram satu-satu perkara. Sama-sama kita fikirkan dan muhasabahkan tentang keadaan sosial di universiti kita ini. Bak kata juara Lawak King "Korang pikir la sendiri!"

No comments:

Total Pageviews