Pages

5 Oct 2007

Mahasiswa dan Peperiksaan

Salam Mahasiswa para sahabat-sahabat sekalian,

Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran kita panjatkan pada Allah kerana kita masih diberikan nyawa ini yang merupakan pinjaman sementaraNya kepada kita.

Setelah berakhirnya tempoh PRK baru-baru ini, kini para mahasiswa kampus tertumpu kepada peperiksaan akhir semesta yang bakal menjelma tidak lama lagi. Saya sebagaimana mahasiswa biasa juga tidak terlepas daripada bahang tekanan peperiksaan ini.

Namun kita kena ingat sahabat-sahabat sekalian, bahawa dalam kita berusaha untuk mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan kita juga harus berusaha untuk menjadi insan yang mampu membezakan baik buruk sesuatu perkara. Di sini apa yang ingin saya utarakan adalah kita jangan menjadi sekadar pak turut. Apabila disuruh angguk, kita akan angguk. Dan apabila disuruh geleng, kita akan menggeleng sepenuh hati. Tanpa memikirkan kesan yang bakal kita terima pada masa akan datang. Suka untuk saya paparkan apa yang berlaku pada kepimpinan MPP yang lepas. Bukan untuk menyakitkan hati sesetengah pihak tapi kita ambil iktibar agar perkara sebegini tidak akan berlaku dalam kepimpinan MPP kali ini. Saksikanlah. http://www.youtube.com/watch?v=BgyvyHbqquU

Dan dalam kesempatan ini juga, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada muslimin dan muslimat UTM. Sambutlah Hari Raya kali ini dengan penuh bijaksana.

Dan pada jam 3.00 petang ini (8 Oktober 2007) calon yang menang dalam PRK kali ini akan mengadakan mesyuarat kali pertamanya dengan Dato' TNC HEP kita. Saya ternanti-nanti apa yang bakal berlaku dalam kabinet MPP kali ini. Insyaallah pada post yang akan datang saya akan melaporkan perkembangannya.

Akhir kalam, majulah akademik untuk UTM.....

No comments:

Total Pageviews